Dichten Voor Water IV - Afval

Sinds 2013 organiseren wij ter gelegenheid van Wereld Water Dag (22 maart) elk jaar op de Unesco International Day Of Poetry (21 maart) het Dichten Voor Water Festival. In 2017 organiseren wij Dichten Voor Water IV in Rotterdam.

Wedstrijd
Aan deze open inschrijving kunnen dichters van alle leeftijden deelnemen en alle dichtvormen (volgens Wikipedia zijn er 62 verschillende dichtvormen) zijn toegestaan. Twintig gedichten worden door een jury uitgekozen en de makers van deze gedichten mogen op dinsdag 21 maart tussen 16-18:00 hun winnende gedicht voordragen Huis Der Zotheid (Haringvliet 401 in Rotterdam).

Thema van deze editie is:

Afval

Deelnemen
Wilt u deelnemen stuur dan voor 12 maart uw winnende gedicht via het onderstaande formulier in. Na ontvangst van het gedicht krijgt u van ons een ontvangstmail met eventuele verdere vragen. Als u alle vragen heeft beantwoord en het gedicht heeft verstuurd hoeft u alleen nog maar het deelnemersgeld à € 5,- voor Dichten Voor Water IV over te maken naar Stichting Aquarius - NL18 INGB 0006 9485 82 - ovv u naam en gsm-nummer. Ben je jonger dan 12 jaar dan is deelname gratis.

Inspiratie:
– Op 22 maart maakt Stichting Aquarius samen met naar verwachting 2.000 deelnemers vanaf het Stadhuis van Amsterdam tot het Stadhuis van Rotterdam de Amstel, het Aarkanaal, de Gouwe, de IJssel, de Maas en de Rotte schoon.
– Dit is de 9e rivier schoonmaak ooit van Stichting Aquarius ter gelegenheid van Wereld Water Dag.

Beoordeling
Een jury van 3 vooraanstaande mensen uit de literatuurwereld zullen twintig gedichten selecteren. Op maandag 13 maart worden de winnaars bekend gemaakt.

Winnaars
Bij Dichten Voor Water IV is iedereen winnaar. Zo worden naast de twintig geselecteerde gedichten ook nog eens de gedichten van max tachtig andere dichters opgenomen in onze dichtbundel.
– de 20 winnende dichters krijgen elk 4 pagina’s (het gedicht op pagina 1, de cv incl. foto op pagina 2 en 3). Zij mogen hun eigen gedicht voordragen en krijgen bovendien 5 dichtbundels kado.
– de overige max. 80 dichters krijgen elk een 1 pagina (naam, woonplaats, leeftijd, titel en gedicht)