Index

Doe Mee!

Deelnemers

De deelnemers zijn het aller belangrijkst. Want zonder hen geen schoon water, zonder hen geen mooie foto's en geweldige herinneringen. Kortom, u bent het allerbelangrijkste.

Belasting : 2 uur op 22 maart

Begeleiders

Op Wereld Water Dag zijn van 07:00 's ochtends tot 19:00 's avonds 24 begeleiders in 12 busjes in de weer voor schoon water en de deelnemers. De begeleiders zijn altijd samen met de Ambassadeur tenminste 15 minuten voor aanvang van een schoonmaak aanwezig en zorgen dat de start met behulp van de Wereld Water Dag vlag goed zichtbaar is. Bij de start krijg je van hen ook de schepnetten, prikstokken, vuilniszakken, turfkaarten, etc. Een van de begeleiders loopt ook mee! Hij of zij kent net als de ambassadeur de route goed en zorgt er voor dat de materialen weer op tijd worden ingenomen want 2 uur later moet het team al weer 20 km verderop een start verzorgen. De begeleiders onderhouden overigens ook contact met de EHBO en coördinator.

Belasting : 14 uur op 22 maart en 2 x 2 uur voorbereidende training (verplicht)

Vrijwilligers

Om van Wereld Water Dag elk jaar weer een groot succes te maken zijn wij natuurlijk achter de schermen al maanden in de weer. Zo zijn wij druk met de kunstexpositie, met het gedichtenfestival, scholen bezoeken, sponsors werven, persberichten schrijven, etc, etc. Lijkt het je leuk om in een actief team van vrijwilligers je in te zetten voor schoon water dan ben je bij ons meer dan van harte welkom.

Belasting : varierend

Ambassadeurs

De Ambassadeurs kennen de etappes doorgaans het best. Zij wonen en/of werken er en hebben vaak een heel groot netwerk die zij willen mobiliseren voor schoon water. De Ambassadeur is voor ons de belangrijkste contactpersoon. Hij of zij maakt het verschil. Om een etappe te kunnen adopteren, claimen vragen wij je om € 250,- te doneren. Hiervoor krijg jij dan van ons de mogelijkheid om een uitgebreide training te volgen. Daarnaast krijg je de beschikking over een communicatie toolkit met aller tips en tricks om mensen in je omgeving te werven voor jou deel van de schoonmaak actie. Wij maken je bovendien moderator van de facebook eventpagina zodat je meteen vrienden, familie, collega's, etc kunt uitnodigen. Bovendien krijg je van ons aller promotiematerialen zoals speldjes, tshirts, posters, kranten en flyers en om het nog gekker te maken publiceren wij jou naam in de huis-aan-huis krant en promoten wij jou etappe actief op onze website, facebook en twitter account. Tenslotte mag de hele wereld het weten. Nu is de € 250,- natuurlijk lang niet dekkend voor alle kosten die wij maken en daarom zijn wij ook onafgebroken op zoek naar adverteerders en sponsoren.

Belasting : variërend dit is maatwerk, de training duurt 2 middagen van 4 uur maar is niet verplicht
Kosten : € 250

Adverteerders

Adverteerders zijn voor ons enorm belangrijk. Zij maken onze Wereld Water Dag Krant en deze website mogelijk. Bovendien adverteren wij natuurlijk ook zelf in bijvoorbeeld landelijke media om aandacht te vragen voor schoon water. In 2015 plaatsten wij bijvoorbeeld deze halve pagina in het NRC