Toolkit

Allereerst hartstikke leuk dat je er samen met ons deelnemers willen werven voor een van de 45 etappes van Amsterdam Rotterdam Schoon op Wereld Water Dag. Ter promotie van je etappe stellen we de onderstaande communicatiematerialen beschikbaar. Met vragen en opmerkingen kan je contact opnemen via toolkit@stichtingauarius.nl

Voor Wie:

menu-knop | Voor Wie | De feiten | Teksten | Drukwerk | Sponsoren | Foto’s | Social Media
De Wereld Water Dag Toolkit is bedoeld voor alle ambassadeurs die vrijwillig of professioneel zich bezighouden met de jaarlijkse Wereld Water Dag op 22 maart. De toolkit bevat actuele, praktische informatie die kunnen helpen om op lokaal niveau aandacht te vragen voor u activiteit op 22 maart as en/of herhalende activiteiten voor schoon water.

Rechten
Alle materialen op deze pagina, zowel de foto’s als de banners, zijn kosten- en rechtenvrij te gebruiken voor communicatie over u activiteit(en) op Wereld Water Dag.

Toolkit 2016
De toolkit 2016 (laatst bijgewerkt op 9/2/2016) wordt regelmatig aangevuld en geactualiseerd en is tot stand gekomen met dank aan onze sponsoren (zie Sponsoren).

Pakket
De ambassadeurs krijgen ook een pakket in de 2e week van maart toegestuurd met daarin allerhande flyers, posters, tshirts, vlaggen, etc, etc zie drukwerk

De feiten:

Sinds 2009 maarkt Stichting Aquarius op Wereld Water Dag elk jaar een rivier schoon met als doel om aandacht te vragen voor schoon water op de United Nations World Water Day.

• De UN – World Water Day wordt sinds 1993 jaarlijks georganiseerd. Dit jaar vindt deze dag voor de 23e keer plaats.
  • In Nederland maken wij dit jaar voor de 8e keer een rivier schoon. In: - 2009 de Schie 500 m.
    - 2010 de Rotte 2.500 m.
    - 2011 de Amstel 3.000 m.
    - 2012 de Oude IJssel 5.000 m. (van Duitsland naar Nederland)
    - 2013 de Laak 2.000 m.
    - 2014 de Oude Rijn 50.000 m. (van Harmelen tot Katwijk aan Zee,
    - 2015 de Nieuwe Hollandse Waterlinie 140.000 m. (van Werkendam tot Muiden).
  • In 2016 maken wij van het stadhuis van Amsterdam tot het stadhuis van Rotterdam de Amstel, het Aarkanaal, de Gouwe, de IJssel, de Maas en de Rotte schoon over een lengte van 90 km.
  • Stichting Aquarius financieert deze jaarlijkse schoonmaak met de opbrengst van de Amsterdam Swim, de Rotterdam Swim de Royal Amstel Swim, de Amsterdam Rotterdam Triathlon en de Hollandse Waterlinie Loop.

Teksten:

Drukwerk:

Wereld Water Krant

Open publication - Free publishing

• Flyers
  • Posters
    – Landelijke poster Wereld Water Dag 2015 in PDF (drukwerk) of JPG (online)

• Vlaggen
    Deze vlag wordt in een beperkte oplage gedrukt. Wij zouden de vlag dolgraag aan alle organisaties laten toekomen maar dat is uit kosten oogpunt helaas onmogelijk. De vlag komt derhalve alleen in de gemeente of organisaties die de Wereld Water Dag financieel steunen. Ik reken op u begrip.
  • Tshirts
    Elke organisatie krijgt een “Samen Sterker” Wereld Water Dag tshirt kado. Wilt u meer tshirts ontvangen voor u vrijwilligers dan kunt u deze tot 10 maart bestellen a € 7,50 per stuk. Mailt u naar tshirts@stichtingaquarius.nl.
  • Banners Wereld Water Dag
    – Mobile leaderboard: 320 x 50 px
    – Banner Wereld Water Dag  Skyscraper 120×160 px
    – Vierkant: 250 x 250
    (Wilt u een ander formaat banner, laat het ons weten!)