Persbericht: Gemeente Rotterdam heeft geen geld over voor Wereld Water Dag

Elke dag hoort u iets over het klimaat, over luchtverontreiniging, watervervuiling, etc en Stichting Aquarius doet daar iets aan. Zo maakt Stichting Aquarius met de opbrengst van de Amsterdam Rotterdam Triathlon, de Amsterdam Swim, de Royal Amstel Swim, de Rotterdam Swim en de Nationale Nieuwjaarsduik al bijna 10 jaar lang op Wereld Water Dag elk jaar een rivier schoon tenslotte kunnen wij, mensen, dieren en planten, niet zonder schoon water leven.

Amsterdam Rotterdam Schoon

Dit jaar maken wij met naar verwachting 1.000 deelnemers van het stadhuis van Amsterdam tot het stadhuis van Rotterdam de Amstel, het Aarkanaal, de Gouwe, de IJssel, de Maas en de Rotte schoon. Met deze 90 km lange rivier schoonmaak door het groene hart verbindt Stichting Aquarius 1,8 miljoen burgers wonend en/of werkend in 40.000 bedrijven, 13 gemeenten, 5 waterschappen en 2 provincies.

Gemeente Gouda

De gemeente Gouda heeft begin 2016 ons laten weten dat zij op geen enkel wijze een bijdrage willen leveren aan deze 90 km lange rivier schoonmaak waarvan maar liefst 6 km in Gouda. Dit tot grote verbazing van Stichting Aquarius die volgend jaar haar tienjarig bestaan zal vieren. Daarom roept Erik Van Loon van Stichting Aquarius alle bedrijven, politieke partijen, sportverenigingen, zorginstellingen, scholen, etc in Gouda op om zijn actie te ondersteunen. Het gaat om € 250,- per km. Kortom met € 3.000 kan de Maas en de Rotte in Rotterdam worden schoongemaakt.

Wereld Water Dag Krant 2016

Samen met leerlingen van het Erasmiaans en NRC Journalist Caspar Naber schrijft Erik Van Loon dit jaar de Wereld Water Dag Krant 2016. Deze krant zal op 14 maart langs de hele route van Amsterdam tot Rotterdam huis aan huis worden verspreid.

Deelnemen

Kijk voor de 6 km lange route in Gouda op http://stichtingaquarius.nl/route/gouda en meld je aan voor een van de 3 etappes als sponsor, ambassadeur of deelnemer.

Fietsvissen

In Gouda gaan wij ook Fietvissen in het centrum. Zie het onderstaande kaartje.

In ons landelijke persbericht vindt u informatie over het complete programma:
- 18/3 Ideeën Voor Water I / Schoon Water Borrel 8 in Rotterdam
- 21/3 Dichten Voor Water III in Alphen aan den Rijn