Welkom

Op Wereld Water Dag, 22 maart a.s. maken wij vanaf het stadhuis van Rotterdam tot het stadhuis van Amsterdam de Rotte, de Maas, de IJssel, de Gouwe, het Aarkanaal en de Amstel schoon. Help je mee?

2009-2015
In het verleden hebben wij met de opbrengst van de Rotterdam Swim, Amsterdam Swim, Royal Amstel Swim en de Amsterdam Rotterdam Triathlon de volgende water wegen schoongemaakt:
- 2009 (500 m.) de Schie in Historische Delfshaven, Rotterdam

2010 (2.500 m.) Rotte Schoon
van de Gordelweg tot de Erasmusbrug in Rotterdam
2011 (3.000 m.) Amstel Schoon
de Amstel van Station Amstel tot de Stopera in Amsterdam
2012 (5.000 m.) Oude IJssel Schoon
de Oude IJssel van Isselburg (DE) tot Ulft (NL)
2013 (2.000 m.) Laak Schoon
de Laak van de Laakmolen tot de Laakhaven in Den Haag
2014 (50.000 m.) Oude Rijn Schoon
de Oude Rijn van Harmelen tot Katwijk aan Zee
2015 (140.000 m.) Nieuwe Hollandse Waterlinie Schoon
de Nieuwe Hollandse Waterlinie van Werkendam tot Muiden

Swim For Water

Met Swim For Water organiseert, financieert en realiseert Stichting Aquarius schoon water projecten in binnen- en buitenland. Verder schenkt Swim For Water jaarlijks 921 kg voedsel aan de Voedselbank Rotterdam omdat wij willen dat niet alleen jong, fit, rijk en gezond maar ook minder goed bedeelde inwoners van Rotterdam kunnen profiteren van schoon water schenken wij jaarlijks 921 kg (het totale gewicht van de 12 zwemmers, pioniers, helden die in 2008 voor de eerste keer in de geschiedenis de golven van de Maas rond het Noordereiland trotseerden tijdens de allereerst Rotterdam Swim uit de geschiedenis) voedsel aan de voedselbank.